torsdag 30 juli 2009

Hipp i hipp hurra! (snart alltså)







"Hopp och heeej, snart är det jag som är en 23 årig gammal glad tjeeej!"





Ja, det är ju helt galet vad tiden går fort! För exakt ett år sedan sprang jag runt som servitris på Fridas restaurang i Kärralund. Yra runt blad gäster och trappor, tallrikar och vin. Skratta med diskpersonalen i disken och ropa mat ramsor till köket. Mötte hungriga gäster och sa "Hej och välkommen" och "vad vill ni ha" , "buffén den står där" och "å ja, vilket underbart väder vi har !"

För exakt ett år sedan bodde jag i Varberg. Cyklade mil efter mil längst Gingstleden, tittade på havet, fick flugor i ögonen eller flydde fältet från blixtrande regnväder. Minns Fridas hemmagjorda "flugkeps", och när gulliga hon erbjöd sin pakethållare så jag slapp gå 1 mil hem =) Kockarnas glada skratt från köket, när Sissela Kyle lånade min cykel, när jag jobbade konsertkväll till Stefan Andersson.. och när jag tittar ut över ett kvällssvart hav, under stängning i restaurangen..
Det var mycket Kärralund förra sommaren.

Och jag minns när jag den 31 juli cyklade till kvällsöppet på stan för att sen ta mig längs Varbergs vackraste strandpromenad.
Ett kvällsdopp kl. 22.00 i Apelviken.. blänkande, stilla vatten och en sol som sakta gick ner...
Det var sannerligen vackert, och jag minns känslan av frihet, renhet, glädje och livets kommande äventyr.

Och lika vackert är det än idag. Då jag dricker mitt thé vid mitt köksbord i Göteborg, full av nya upplevelser, minnen, möten och känslor. Samtidigt som mina tankar smyger iväg mot ett spännande augusti och en spännande höst, som jag knappt kan sätta orden på.

Den första augusti är det jag som säger: Välkommen Karin, 23 år!

1 kommentar:

Zandra sa...

Grattis i efterskott =)

Och tack för det fina inlägget. Det gjorde mig varm och pirrig och den rädsla inför framtid och förändring som jag känner denna kväll försvann för ett ögonblick och ersattes av spännande längtan.

Kram på dig fina!