måndag 13 juli 2009

Förändringarnas vindar blåser...


En bild säger mer än tusen ord.
Två bilder säger mer..
Förändringarnas vindar blåser. Det känns konstigt.
Jag blir lika förvånad varje gång jag möter något nytt. Om så jag har vetat det i flera månader.
Lika paff..
"Dags att gå vidare" som så många andra, som så alla vi gör varje dag. Vi går, och och går och varje dag är en ny dag..
Fylld av något nytt, något fantastiskt, fasansfullt, spännande och magiskt.
Vi tänker på det, tänker inte på det och vissa av oss vill inte.
Bara går och går och går varje dag som alltid.

Jag tänker
tänker och tänker
men mest lever jag här och nu
och när jag gör det blir jag lika förvånad
varje gång som jag inser,
att i morgon,
kan det vara den dagen och den dagen har jag vetat om väldigt länge nu...
ändå så tänker jag inte på det...
förbereder mig inte
Kanske att jag gör det mentalt, i mitt huvud, när jag sover
Jag skulle kunna förbereda mig mer
men när jag bor i en sommarlägenhet vet jag inte om det är det jag vill göra
Beror på

Ganska skönt att bara leva, bara vara, bara ta smällen efter baksmällen
Men om jag bara så som alltid skapar min morgondag redan nu så blir det riktigt bra
harmonisk
fridfullt
fullt av kraft och energi

Jag tänker lite.

Nu vet jag vad jag ska göra!


Inga kommentarer: