söndag 2 augusti 2009

Kreativitet, spontanitet och blurr från själen...


Det började i Grimslöv för sisådär ett år sedan. Jag fick en ca 1 x 0,5 meter stor plywood med hjälp av mina nyfunna konstvänner, dess trälärare.. och ja sen började det...

Grundfärg, vit färg... en stund i träsalen, med doft av sågspån... kreativa konstelever i min omgivning... Tittandes, nyfiken, ute på upptäcktsfärd...
Jag gillade det...
En sen kväll sitter en tjej på sitt internatrum, doppar penslen och sen...
Ett ansikte trädde sakta fram, lite försiktigt, slutet, men ändå glad...
Med ett stort hjärta i sitt inre, sprakande, levande.. Början på nått nytt... läskigt, skrämmande, härligt..

Det var för ett år sedan.. Den fick vila.. följde med mig till Varberg, lutandes mot en vägg i mitt flickrum..
"Inte färdig än.." det var min tanke.. Vad det skulle bli?... Hade ingen aning..

Ett år framåt, här och nu...

En sen kväll, sitter en tjej på sitt golv i Högsbo. Tittandes funderande, och sen...
Pennan glödde, orden svävade, allt allt allt, ut genom min hand!

Ut ur mitt huvud, ut ur in själ.. inga gränser inga föreställningar... Det vara bände och allt levde. Pennan levde, jag levde. Mera glitter, allt glitter!!! MERA MERA LEVANDE!

Bläddrandes i en tidning och där där står det där är det och alla inrebilder alla känslor allt bara spolas upp framför mig och mina ögon såg och mina händer handlande saxen klippte "Det är nu det händer". Det är nu, och alltid nu och det finns bara ett nu!

Med en stilla tanke på kvinnan som sådde mig ett frö, ett litet litet frö och ett stort stort möte. Om livet, det jag gjorde och det jag gör... Klottrande kanter i böcker under skoltimmar... till klottrande papper.
Skrivande ord och målande penslar!

Konstnärsinnan Eva-Lena..

Jag skänker henne en tank, ger henne en plats på min egen axel...



Jag ger er en bit av mitt inre.













































Inga kommentarer: