måndag 20 juli 2009

Kiss the rain


www.youtube.com/watch?v=UgF0orTg1vE&feature=related

Det jag känner här inuti är större än stort.
Det är för stort för sitt utrymme, för stort för att kunna andas, det sipprar ut i alla vrår, det är ett sagomoln av största verklighet.
Till ett stycke av pianomusik.

Himlen öppnar sig och det faller sommardroppar i ett fall av verklighet.
Stanna, stanna upp och känn.. Fly inte. Det är vatten, renaste vatten och hela upplevelsen gör dig ren.
Det är ett fallande vattenfall från åvan.
En första chock och praktiskt tänkande av kloka vuxna, men sen.. lek och våga leka. Våga vara barn i ditt sinne, våga vara Du.

Jag lever, inifrån och ut och hela vägen till fingertopparnas fysiska existens.
Och jag lyssnar, om och om igen till klinkande pianomusik.
Kiss the rain i mina högtalare.
är fint, det är vackert, det är fullt av det som är.
"Det gör ont när knoppar växer", och jag känner det.

Denna gången,
känner jag det...



Inga kommentarer: