onsdag 22 juli 2009

Min kropp

Det är inte första gången eller andra gången
utan ..
ja jag blir så trött på hela situationen, att jag ibland inte ens orkar bry mig.
Självdisciplin är själva grejen men hur kul är det när ens "att inte äta lista" innehåller
-vetemjöl
-fullkorn
-råg
-ost
-mjölk/grädde
-tomat och annan röd mat
?!
När inte ens glutenfritt eller laktosfritt är till någon form av lösning? Hur kul är det?

Jag som alla andra vill ta en fika ibland!
Äta en glass på stranden!
Göra en god baguette eller dela en pizza på fyllan!

Ja min kropp är skum.. konstig... orginell eller bara märklig.
"Pågrund av ph balansen har jag fått höra.. Surt eller basiskt.

"Nej tack, ingen macka idag jag är lite sur förstår du!"

Hur ska jag kunna veta det?
Det märker jag ju först efteråt.

Ibland går det bra, ibland mindre bra.
Ibland tänker jag att det kvittar, ibland är jag super strikt.
Men i vilket fall som helst så är det inte roligt och det som stör mig mest är att efter snart två års experimenterande, så verkar det inte har sjunkit in.

Inte idag ialla fall, inte idag när huden runt mitt stackars öga lyser rött och händerna mina är torra... Hudbesvär sen åtta års ålder. Man börjar ju tröttna alltså!



Men nä, jag ska väl egentligen sluta tycka synd om mig själv! Vad är vitsen, vem mår bättre av det? Och fråga är varför jag bryr mig så mycket i huvudtaget? So what! Varför vore livet lyckligare av en brödbit? Vem mår bättre utav en pizza på fyllan? ...När det finns små mycket annat?
Eller?!



Inga kommentarer: