lördag 26 december 2009

Livet, ge mig en kickstöt!


Life -surprise me -Ge mig adrenalin och kicka igång min själ! Få mina sekunder att snurra och ta mig in i en stund av action! Få mitt hjärta att skratta och få mina inre celler att tappa taget över livets snurriga stund!
Ge mig anledningen till att skrika av hysteri och springa dit benen bär mig och släng upp mig på bergets lekande utmaningar!!

Det fullständigt spricker i mig och jag hoppar hopprep med levalivet kanalen och jag hoppar snart ut från den fysiska kroppens regelbok och springer iväg mot bättre tider!

Självförverklings mekanism i turbofart eller rena rama otålighetkalaset? Ingen aning men bråttom har jag och livet puls den pulserar, men fysiskt sätt går det lite för långsamt enligt lillkarins lekande själ utav upplevande livslust, och går helt enkelt inte i universums svichande ljusår.

Blurr blurr blurr som vanligt ifrån själen och allt är ovanligt lugnt och harmoniskt mitt uppe i ett letande, sökande...
Lika darrande som vattendroppen mitt uppe på det stora bladet och livrädd är den och darrar gör den och ingen aning om vad som händer efter fallet från kanten från växtriket. Och ner i det okända, overkliga men dock så levande och
alla vill vi ju vara delaktiga av helheten.

Jag är bara lite snurrig i det hela.


Inga kommentarer: