torsdag 13 augusti 2009

Kontra acceptans



Jag lyssnar på musik av Björk och jag är arg, arg arg arg. Arg över vad det är mer jag ska förstå! Vad är det jag ska förstå? Eller är detta toppen av berget då jag ska få vara arg? Arg Arg Arg! Jag skulle kunna rista in bokstäverna i väggen i vardagsrummet, skrika ut genom fönstret och säga -VAD VILL NI ATT DET SKA BLI AV MIG?

Jag stirrar acceptansen i vitögat och skriker: Vad vill ni, Vad vill ni med mig? och jag håller med Laleh om blåvalen som vill äta upp mig och VAD SKA DET BLI AV MIG!

Ja för jag dissar Ferdinans livsfilosofi av doftande blommor och söckersött bladder. Istället skriker jag, ja jag SKRIKER från botten av maggropen och UT, ut i luften bland existensenens galenskap över att vara Jag... och jag accepterar världens toppar och dalar.. Men:

-Jag Vill Inte Vara Sjuk Något Mer! Jag vill ut och stångas med alla dom andra så tjurarna!!!!


Inga kommentarer: