tisdag 5 april 2011

Testingtesting! Blomma på ryggen

Jag och Henrik var på tatueringsmässa och det satte igång en hel del inspiration, såklart!
Jing och Jang, klummerlurer, fågel... ja en del tatueringsmotiv har snurrat runt i mitt huvud det senaste ett, två åren. Men nu börjar jag fastna för tanken på en lilja. Den som lever får se, men idéer är till för att testas! Sandra (pysselmajorna.blogspot.com) fick bli min assistent och hon gjorde det grymt bra!

Bild från google sökning.


Så här blev det efter Sandras första försök.
-Bra jobbat Sandra! ;)

Tycker dock att de tjockaste rankorna skall vara hälften så stora än vad det blev här. Funderar även på om den nedersta rankan ska slingra vidare lite till, samt de yttersta på sidorna.....


Har skissat lite. Tanken är att klummelurerna ska vara i "karinstil".. men nu blev det väl mest att jag ritade av och förlängde vissa bitar.


Skissade lite till och då blev det såhär.
Lite blad också kanske. Kul att leka med bilden och tanken, helt klart!

-Ge gärna feedback på vad ni tycker!

Kram på er!

Inga kommentarer: