lördag 31 oktober 2009

Lite trött, lite utmattad, lite tom..hemtentan klar, tid för kreativitet


Det är svårt att göra saker för att man ska, och inte för att man vill. Hur intressant något än kan vara så vill jag har lusten med mig i allt jag gör. Men första hemtentan är nu färdig och då finns det tid för penna, papper, musik och kreativitet. Lite trött, lite utmattad, lite tom...

Min vän Sandra har gjort jätte fina örhängen till mig^^ Ser blått ut på bilden men i verkliga livet är den lila, min favvofärg! Kolla in hennes blogg: sandrasresor.blogspot.com



Dagens poesi!
Jag avslutar dagen med ett sus av doftande rök från fönsterbläcket och jag tittar ner på ljusskenet från brinnande stearin och smakar på tillvaron av tomhet. Faller djupt ner i soffan och kryper ihop till den lilla boll min kropp kan vara.. Trött, trött... skakande kroppsfattning utav inget och snart är det jag som slänger mig ut i ett nytt universum för en tindrande värld av levande galaxer.. Finner tomheten mellan orden och upplever livet levande.


Inga kommentarer: