söndag 4 januari 2009

Jag vill inte dö..

Jag vill inte dö
Jag vill inte dö än

Snälla låt mig leva lite till

lite mera lite längre

Snälla låt mig inte dö än

Jag vill inte inte

Inte inte inte att den svarta kappan ska ta mig
ta mig här ifrån



Rysningar genom kroppen

Kalla krypande kårar

Blod, spillt blod är kommet

Djupare, svartare

svindlande



Snälla låt mig inte dö än

Panik i kroppen

Rivande naglar

som tar sönder

allt går sönder

hjärtat

halsen

lugnorna


Jag vaknar mitt i natten för hjärtat stod still

Ett ryck

Ett andetag



Ett impulsivt uppvaknande
Som en påminnelse
En Varning...

"Hjärtat stod still."

Jag vill inte
Jag vill inte vill inte


Jag vill inte dö än

Snälla...

Min blick ser
Min blick famlar
Jag ser men ser inte vad
Suddig dis suddig blick suddigt seende...

Dö...
Dö...
Dö...


Du försvinner
Din kropper tynar bort
Din själ tar farväl


Du finns inte kvar mer
Inga skratt
Inga tårar
Inga stunder av kärlek, hat, ilska, gläjde


Inget mer..
Du är död


Ditt hjärta slår inte längre

Blodet stillas långsamt,
dras till bottnens undergång
Som en pöl

Du är död

Ett yppa andetag av sorg efter din efterblivna kropp
Ditt fysiska allt
Din vän
Den du älskar

Är med mest
Tänker med mest
Blir arg på, ibland, allra mest
Du
Bara Du

Ingen annan


Den du spenderar hela ditt liv med
Den som alltid finns där för dig, just dig och bara dig
Den kropp, den själ, den vännen
är död



en för rädsla för död



-Jag vill inte dö!

Inga kommentarer: