fredag 16 januari 2009

From me to you

Jag läste nått fint från en nyfunnen vän
Det var enkelt, personligt, vackert och svårt
Allt tillsammans, alla dalar och alla hopp
All kärlek och all tilltro
Jag känner värme med alla som känner
Jag känner värme med allt ljus
Jag stannar upp och tänker en stund
På tid, rum, människor och möten
Det som finns nu, och som inte fanns då
Och om det gjorde det, så fanns inte jag
Jag var i en annan värld
I en annan historia
I en egen bur, ett eget liv
Inlåst, ensam och ledsen
En bur av stål och glas
Sittandes ensam på en pinne, full av bubblande sol som ville ut
Jag viste inte att grinden alltid stod öppen
Att plasten där ute var min
Lika mycket som den var din
Jag kan inte jämföra "här" med "då"
Jag lever Nu, och det vill jag att du ska förstå
Det finns ingen ånger eller skam
Jag älskar mitt allt
Jag vill bara leva
Med min öppna famn

Inga kommentarer: