onsdag 21 januari 2009

Jag har en plan...

Det är precis som jag misstänkte, en tidig sommarmorgon 2008.
Jag vet vad jag vill bli när jag blir stor....
Det handlar om min intution, min känsla och min vilja.
Och ja, jag vet vad jag ska bli när jag blir stor!

Ledtrådar till ett fullstädigt liv:
Lyssna
Se
Känn
och
våga

Våga vara du
Våga känna efter
Våga skapa det du ser
Våga se det du skapar

Tänk inte
Döm inte
varken dina tankar
eller dina svar

Utan ta istället vara på det du faktiskt har
Du har allt
allt finns inom Dig
Långt där inne i ditt djup
där finns varje liten pärla
varje lite sten
och varje liten smula

Smått som stort
Tungt som lätt
Vackert och fult
Lekande och lätt

Tro inte att du inte kan
Glöm allt
Glöm ditt namn
Glöm din värld
Glöm det din omgivning gav just dig

Glöm alla ord
Glöm all kunskap
Och bli
bara Du
Bli den du är där under ditt skal

Av lager på lager står du och tror att du är den du är
Men
skala bort alla tankar
alla virrvar av funuft

Bli det barn, din moder en gång har fött.

Inga kommentarer: