lördag 7 maj 2011

Cykelsamba med impropoesi

Igår var jag, Jonas och Linnea på Kontiki, ett mysigt litet clubbställe med bambubalkonger inomhus och reagestyle. En festkväll i cykelns tema var vad som gällde, och plötsligt fick jag reda på att det skulle vara en improvisations poesi tävling. "-Jaaaaaaaa"!

Improvisations poesi är verkligen något jag har fastnat för. Att gå upp på scenen, inte planerat ett dugg vad man ska säga och sen bara köra. Låta orden som kommer upp i huvudet få fara ut ur munnen utan att innan fundera över vart det leder. Snacka om att följa flödet.

Nu blev det väl inte riktigt så igår dock. Alla hade skrivit ner en dikt under kvällen, och jag tog och skrev av en från min blogg här. Hade egentligen tänkt att bara gå upp och improvisera men 2 minuter innan start så fick jag ett ryck och plocka fram en färdig dikt. Och tur var nästan det. Vi stod utomhus och jag frös så jag skaka. Inte lätt å tala med skallrande tänder och speciellt inte att improvisera.

20 personer var vi som läste upp, och allas handlade om cyklar! Passande nog när första pris var en schysst hoj. Inte tänkte jag på det och läste en dikt om dinglande ben och sommarkänsla. *ler*.

I vilket fall: Jag älskar att uttrycka mig på scen. Helt klart!


Inga kommentarer: