måndag 29 mars 2010

Jag försöker lära mig att andas

  • Jag faller in i ett andetag
  • ett stilla slående ljud av tomhet
  • och ser mig själv stå ute på toppen av bergets högra kant
  • blickar ut ut mot det stora uppfyllda utav tomhet

  • Jag försöker lära mig andas, att känna känslan av frid
  • och jag greppar tag om repet på marken
  • och håller mig hårt därvid

Jag vandrar in i själen, för att se vad som finns där i
Se vad som fyller mina gångar, ja, vad som finns där inuti.

  • Hon sa några ord av tankar
  • Några tankar som blev till ord
  • Hon lät sitt inre sig höras
  • Likt impulser av ett levande slag
  • Hon fann det som sprakade i halsen, det som tungan sig ville få ta
  • Det som flög genom kroppen hon tänkte
  • Och det hon tänkte va precis det hon sa.

Det finns så många tankar i våra huvuden, de flyger likt fåglar var dag - låt dom få leva i frihet. Ja låt tungan få leka var dag.

Och när jag andas så kommer dom små orden. Då kommer de krypande min väg. Då fyller de inte längre mina tankar. Då lever de ut ur min själ.


Inga kommentarer: