söndag 23 november 2008

"Kär i kärlek kär i livet kär i...

...varma känslor och pirr i magen och virvelvindar och solroskärnor och knaprigt smakligt sötaktingt, utan konserveringsmedel. Varm styrka av varm själ i en varm värld, min värld, vår värld.

Vi är allas värld i en värdig välkommnande sockerfés prinsesstårta. Grönt ljudligt överdrag och puff och fluff.
Min sockerätande sockerfé.

Ja virvelvindar och magknip och varmt och kallt och -Vart ska jag ta vägen!!! och suck och stön

Jag orkar inte orkar inte längta orkar inte känna, det känns så mycket, mycket i min mage,
hjärta, halsgrop, ännu mer i min magen,

Själen! I själen känns det, och ända ut till fingertopparna, hudceller, nagelband, tåsmuts, hårruffs!

Turbofart mellan raderna av rader av diaglog.
-Skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik!!!!

Stanna upp i stjärnklar himmel titta vaka smaka å va varm i din själ...



















Det är då du kan må väl..."

Inga kommentarer: