tisdag 4 november 2008

Du är vacker!

"Känn dig speciell, känn dig egen, orginell och alldeles underbar. Se dig själv i speglen och säg:
-Du är det bästa som har hänt!

Utan mig hade livet varit en förkolnad björkpinne.. mörk, spröd och tråkig. (Med den enda positiva sidan som att man tex. kan måla med en förkolnad björkpinne... Men som i en konsumentiel värld som denna kan man köpa nya förkolnade björkpinnar, som inte gör dig kladdig om fingrarna av att rota i skogen bland maskar, ruttnade löv och älgbajs under älgsäsong.)

Det blir så mycket enklare då!

Livet ska vara enkelt, lätt och problemfritt.. då mår vi bra!!! Lyckliga leenden, stilla hjärtan, inga hjärtinfrakter, inga löständer, proteser, impulsiteter, sömnlösa nätter eller huvudvärk av stearin.

Stearin är bra på hösten. Det blir varmt, fint och underbart och så länge du inte eldar upp gardiner så kan även en tatch av stearinsug ge din hälsa ett uppåtsving. Som Uppskjutet på Liseberg som gör så att alla inälvor får den impusliva tanken att byta plats i magkanalen. Matkanalen,
kanske munkanalen..
Upp, ner, runt och..
Ut?

Jag vet inte om jag vill åka Uppskjutet.. Eller så är det precis det där lilla extra snurret som gör att allt känns lite speciellt, eget, orginellt och alldeles underbart....

Som julafton när man var liten? Då det pirrade i magen, och man va livrädd för tomten och maten va mumsig men godiset va bäst och det sprattlade i kroppen, så nyfiken va man av vad som va som under granen och Du stod i centrum och söt var du och alla sa "gulligull" och man kunde inte må bättre av att få slita av julklappspappret från allt under granen!!!

Tankarna försvinner bort bort snabbt som elbilen på motorvägen (man måste tänka miljömedvetet) och lika snabbt svichar tankarna tillbaka och hamnar på en träpall i Frölunda. En tisdag morgon, till för mig, min förskylning och alla medel som kan göra mig frisk.

Och det känns alldeles alldeles underbart!"


Inga kommentarer: