lördag 4 december 2010

Jag har syndat


Jag har fastnat
Jag har fastnat mellan ett och två och däremellan är det alldeles för trångt för livsavgöranden ja där emellan spelar prins Filip och Mona Lisa badminton och får nackspärr i nackmuskulaturen och ja och ja och ja
Det är synd om människorna som skriker om muskulaturihetens förvånansvärda mekanism..
Det är synd, det är synd.

Jag har syndat
Jag har syndat i hela mitt liv
Jag har levt exploderande levande vilsoledande, torterande..
Tortyr mot mina egna små lungor, där jag springer längst sjumilaskogens evighet, klöser rötterna längst betongväggarna och skriker fula ord för att leva.

Jag har syndat
Jag har syndat för att vara jag
Jag har slängt pannkakor på lärarinnan och slängt dörrarna genom intet
och jag har trott att det finns grönare gräs på varje hjältinnas högra tinning.
Det är synd
Det är synd att synda

Det är det som är problemet.


Inga kommentarer: