fredag 4 juni 2010

Vi är fria själar på äventyr


Stuttsar runt på orden av frihet och livet och kärleken och njutningen
och jag stuttsar runt på pärldroppar och gnistrande kristaller och levande fjäderfä och smilegropar
och hysteriska skrattgalna skrik!
Och jag ristar in bokstäverna i tavelduken
ord för ord av att:
Vi är Världen

Och mitt uppe i alltihoppa kommer den lilla varelsen fram och rösten sveper fram i vinden av att
-Hej... det här är Jag.
Och vinden svara och vinden viner mitt i naturens levande form av varande:
-Hej... det här är du.

Jag är en annan Du,
viskar jag runt örnsnibben
och jag drar fingrarna runt käkbenet
och känner att du är lika mycket människa som människor i övrigt.
Och det är då det faller mig till tanken att:

Jag är en människa. Ja herre gud
jag är en människa......

Det är ju helt tokigt ju!


Inga kommentarer: