fredag 30 april 2010

Jag är en människa!


Ja jag är en människa. Jag är en människa varje dag, och jag kan tänka på fyrklöviga kronbland från trädtopparna och jag kan se glimmet från daggdropparna och jag känner vindpusten från horisonten och ja att jag är, en människa!
Jag har liksom varit det i hela mitt liv.
Det är så gott som inrutat i stjärngalaxen och det är bara du jag och vägglössen som vet om det.

Ja, att jag äär en människa, en människa i talande tall av ord och kropp och kropp och ord och ja att jag är en människa! En människa.
Ja.. en människa.

Nu talar vi!
  • Stanna kvar i mitten trots allt snurrar runt omkring
  • Förläng dina fötter med rötter vid varje fotsteg
  • Prata ibland med andra som om du prata högt för dig själv, på så vis träna på att ta bort rädslan av den andres reaktion
  • Var egoist
  • Bjud på dig själv och skäm ut dig
  • Småsåra andra om de finns anledning till det
  • Var ärlig mot verkligheten. Se den
  • Stå för det du är och det du klarar av/inte klarar av
  • Var en människa
  • Tro att du är värd det bästa. Du är värd det bästa!
  • Va öppen för dagen och vad den har att ge
  • Ta orden till hjärtat
  • Prata ifrån hjärtat, låt orden flyga
  • "Jag kräver inte att jag ska klara av "det här", utan jag bara går och så får jag se vad som händer
  • "Jag kan inte göra något åt det jag inte kan göra något åt"
  • Vila i din källa.

Inga kommentarer: