onsdag 8 juni 2011

Blommiga hinkar


BALKONGPYSSEL

Jag och Henrik har fått tomatplantor av Linnea, och de växer så de knakar i soliga köksfönstret. Nu skall de ut på balkongen och jag köpte mig tre hinkar på Järnia. De grå var de bästa men de såg ändå lite tråkiga ut, så satte igång och pyntade till med färgglada blommor. (Det skall synas att det är sommar!)



Hittade dessa fina servetter och klippte ut blommorna. Sedan drog jag bort de vita papprena. Med temperaemulsion limmade jag på blommorna. Det som är kvar av servetten är såpass tunnt att de går jätte bra att bara sätta den utklippta bilden på ytan och limma rakt på. Limmet åker igenom. Ännu bättre är att temperaemulsion inte syns när det har torkat ;-)



Färdigt!
I morgon skall det planteras tomatplantor.


2 kommentarer:

Momo sa...

Haha, du är så himla fin! (Hinkarna också..)

memoiKarin sa...

Taack! :D hihi!